Jedna porce (100 gramů) banánu vám dodá 0,2 mikrogramu biotinu.

Jedna porce (100 gramů) banánu vám dodá 0,2 mikrogramu biotinu.

Aby se usnadnilo zbavení se těchto ketonů, nabádají vás ke zvýšení příjmu tekutin až o 50 %, tedy alespoň na 2 litry tekutin na bázi vody denně. Diety s vysokým obsahem bílkovin však mohou být škodlivé pro ty, kteří již dříve měli problémy s ledvinami.

Pokud jde o cvičení, autoři upřednostňují odporový trénink, jako je vzpírání, protože vytváří neuroendokrinní odpověď, stimuluje uvolňování růstového hormonu a testosteronu rychleji než aerobní cvičení. Proč je toto důležité? To je důležité, protože růstový hormon posouvá metabolismus k přednostnímu využití zásobního tuku pro energii.

WebMD Medical Reference Recenze: Carol DerSarkissian, MD dne 15. ledna 2020

Zdroje

ZDROJE:Eades, M. Síla bílkovin, 1998, Bantamové knihy.Bonnie Brehm, PhD, odborná asistentka výživy, College of Allied Health Sciences University of Cincinnati, Cincinnati.Susan B. Roberts, PhD, profesorka výživy a psychiatrie, Tufts University, Boston.

Málokterá letní pochoutka je tak lahodná nebo zdravá jako meloun. Jedno z nejvíce osvěžujících občerstvení dostupných pro horké dny, toto ovoce je již dlouho oblíbené pro svou sladkou chuť a šťavnatou dužinu. 

Část rostlin čeledi Cucurbitaceae, vodní meloun je vysoce kultivovaný. V současné době je k dispozici více než 1000 odrůd. Historici nesouhlasí, pokud jde o původ ovoce, ačkoli mnozí poukazují na různé oblasti v Africe. Odborníci se shodují, že lidé si ovoce užívali tisíce let, protože semena byla nalezena v libyjské osadě postavené před 5000 lety.

Dnes se více než polovina vodních melounů pěstuje v Číně. Jiné regiony, které produkují působivé výnosy, mívají dlouhá vegetační období a teplé podnebí. Bez ohledu na tyto podmínky se ovoce užívá jako svačina nebo v několika jídlech po celém světě.

Výhody zdraví

Meloun je bohatý na různé vitamíny a antioxidanty. Například obsahuje sloučeninu lykopen, která je důležitá pro zdraví srdce a může chránit pokožku před poškozením UV zářením. 

Mezi další výhody připisované konzumaci vodních melounů patří:

Zlepšené výsledky cvičení

Meloun je vynikajícím zdrojem aminokyseliny známé jako citrulin. Studie naznačují, že tato aminokyselina může pomáhat při syntéze svalových bílkovin a zároveň zlepšovat svalovou hmotu a jinak zvyšovat výkon při cvičení. Tyto výhody jsou nejpozoruhodnější u starších dospělých, kteří suplementují citrulin.

Lepší imunitní funkce

Citrulin obsažený ve vodním melounu je spojen s imunitním zdravím. Nedostatek citrulinu může ovlivnit imunitní odpověď u pacientů se zánětlivými stavy, jako je sepse.

Zlepšené kardiovaskulární zdraví

Výzkum naznačuje, že suplementace obsahující extrakt z melounu může snížit krevní tlak v kotníku. Krevní tlak v kotníku může sloužit jako prediktor kardiovaskulární mortality. 

Snížené riziko makulární degenerace

Vitamíny A a C obsažené v melounu mohou pomoci snížit riziko věkem podmíněné makulární degenerace.

Výživa

Meloun je bohatý na vitamín C, který hraje nedílnou roli při tvorbě kolagenu a pomáhá tělu vstřebávat železo. Má také vysoký obsah vody i ve srovnání s jiným ovocem. To z něj dělá jedinečně hydratační potravinu. 

Pokračování

Meloun je také skvělým zdrojem:

Vitamín A Vitamín B5 Hořčík Draslík

Živiny na porci

Jeden šálek syrového melounu obsahuje:

Kalorie: 46 Bílkoviny: 0,9g Tuk: 0,2 gramu Sacharidy: 11,6 gramů Vláknina: 0,6g Cukr: 9,5g

Na co si dát pozor

Přestože má meloun mnoho důležitých vitamínů, má také vysoký obsah cukru. To může být problematická volba pro osoby s cukrovkou nebo pro kohokoli jiného, ​​kdo se snaží kontrolovat hladinu cukru v krvi. Navíc vysoký obsah lykopenu ve vodním melounu může být při pití alkoholu nepříjemný. Při společné konzumaci mohou způsobit zánět jater.

Jak připravit meloun

Meloun lze nalézt ve většině obchodů s potravinami, v obchodech se zdravou výživou, v družstvech a na farmářských trzích. Mnoho ovocných farem s vlastním sběrem poskytuje příležitost vybrat a sklízet vodní melouny.

Někteří lidé dávají přednost pěstování melounu ve vlastních zahradách. Ovoce nejlépe roste v teplém nebo horkém klimatu. Úspěch v pěstování vodních melounů je také pravděpodobnější, pokud rostliny dostanou dostatek prostoru a vody.

Při nákupu melounu v obchodě vyberte ten, který je na svou velikost těžký. Hledejte krémově žlutou skvrnu, která se vytvořila všude tam, kde meloun předtím spočíval na zemi.

Mnoho lidí používá k určení zralosti melounu techniku ​​klepání. Při této metodě by ovoce mělo vydávat dutý zvuk místo tupého žuchnutí.

Zatímco meloun si nejlépe vychutnáte, když je nakrájený čerstvý a konzumován přímo na místě, můžete ho také přidat do různých receptů. Neváhejte a vyzkoušejte tyto nápady:

Vytvořte melounové pyré a přidejte do formiček ke zmrazení, abyste vytvořili zdravou alternativu nanuků Přidejte mražený meloun do smoothie s banánem, jogurtem, mlékem a jakýmkoli jiným ovocem, které si přejete Přidejte meloun na sendviče s mozzarellou nebo dokonce slaninou. Přidejte meloun do čerstvého ovocného salátu s ananasem, borůvkami a třešněmi Vytvořte nezapomenutelný středomořský salát s melounem, okurkami, sýrem Feta a červenou cibulí Spárujte meloun s prosciuttem pro lahodnou svačinu Použijte meloun jako základ pro gazpacho WebMD Medical Reference Zhodnotil(a) Dan Brennan, MD dne 19. září 2020

Zdroje

ZDROJE:

American Journal of Hypertension: „Suplementace extraktem z vodního melounu snižuje krevní tlak v kotníku a index augmentace karotid u obézních dospělých s prehypertenzí nebo hypertenzí.“

Antioxidanty (Basilej): „Živiny pro prevenci makulární degenerace a nemocí souvisejících s očima.“

Recenze cvičení a sportovních věd: „l-Citrulin podporuje cévní a svalové přínosy cvičebního tréninku u starších dospělých.“

National Geographic: „5000 let tajná historie vodního melounu.“

Živiny: „Arginin a citrulin a imunitní odpověď při sepsi.“

The Journal of Nutrition: „Suplementace vysokými dávkami lykopenu zvyšuje protein a zánět jaterního cytochromu P4502E1 u potkanů ​​krmených alkoholem.“

WorldAtlas: „Nejlepší země produkující meloun na světě.“

Biotin, vitamín B, je důležitou součástí enzymů, které štěpí látky ve vašem těle, jako jsou tuky, sacharidy a aminokyseliny. Biotin se také nazývá vitamín B7 nebo vitamín H. 

Nízké množství biotinu se nachází v různých potravinách. Biotin se také vyskytuje ve formě doplňku, který se obvykle používá k léčbě hepatitidy, křehkých nehtů, neuropatie (poškození nebo dysfunkce jednoho nebo více nervů) a dalších stavů. Je zapotřebí další výzkum zdravotních přínosů biotinu. 

Proč potřebujete biotin

Vaše tělo používá biotin k regulaci vašich genů a pomáhá vašim buňkám komunikovat. Množství biotinu, které potřebujete, závisí na vašem věku. Denní doporučený příjem biotinu je 30 mikrogramů (mcg) pro dospělé ve věku 19 let a více. Ženy, které kojí, by měly konzumovat 35 mcg denně.

Existují určité důkazy, které naznačují, že biotin podporuje zdraví vašich vlasů, nervů a trávicího traktu; jsou však zapotřebí budoucí studie k potvrzení těchto použití:

Zdraví vlasů

Některé studie ukázaly, že když lidé, kteří jsou náchylní k vypadávání vlasů, užívají biotinové doplňky, zaznamenají klinické zlepšení zdraví a kvality vlasů.

Zdraví nervů

Dlouho se předpokládá, že biotin pomáhá nervům zotavit se z poškození, jako je poškození způsobené roztroušenou sklerózou. Nedávné studie však neukazují žádný prokazatelný dlouhodobý přínos užívání vysokých dávek biotinu pro zdraví nervů.

Správné trávení

Biotin je důležitý vitamín pro trávení. Kromě toho, že rozkládá sloučeniny v potravinách, které jíte, přeměňuje kyselinu listovou na aktivní formu, takže může pomoci vašemu tělu vytvářet nové červené krvinky.

Biotin se používá hlavně k léčbě nedostatku biotinu. 

Protože neexistuje dobrý způsob, jak testovat nízké hladiny biotinu, stav je obvykle identifikován podle jeho příznaků, které zahrnují: 

Vypadávání vlasů (alopecie) Šupinatá vyrážka kolem očí, nosu, úst a oblasti genitálií Deprese Letargie (nedostatek energie) Halucinace Necitlivost vašich končetin (ruce nebo nohy) Ataxie (onemocnění nervového systému) Záchvaty

Nedostatek biotinu je způsoben dietou s nedostatkem biotinu nebo delší konzumací syrových vaječných bílků. Existují také určité důkazy, že diabetes může způsobit nízké hladiny biotinu.

Pokračování

Potraviny S Biotinem

Biotin je rozpustný ve vodě, což znamená, že jej tělo neukládá. Bakterie ve vašem střevě však mohou vytvářet biotin a nachází se také v různých potravinách.

Některé potraviny s vysokým obsahem biotinu zahrnují: 

1. Vejce

Přestože delší konzumace vaječného bílku může způsobit nedostatek biotinu, vaječný žloutek je ve skutečnosti bohatým zdrojem biotinu. Jedno vařené vejce poskytuje 10 mikrogramů biotinu.

2. Mléko

Mléčné výrobky jsou vynikajícím zdrojem biotinu. Jeden šálek mléka se sníženým obsahem tuku obsahuje 0,3 mikrogramu biotinu. Mléko také přispívá ke zdraví kostí a zubů a je bohatým zdrojem bílkovin, vápníku, fosforu, draslíku a vitamínu D. 

3. banány

Jedna porce (100 gramů) banánu vám dodá 0,2 mikrogramu biotinu. Banány jsou vysoce výživné i v jiných ohledech. Obsahují vitamín B6, vitamín C a minerální látky mangan, draslík a hořčík. 

4. Hovězí maso Játra

Hovězí játra jsou největším zdrojem biotinu. Pouhé 3 unce vám poskytnou 30,8 mikrogramů, což je 103 % vaší denní hodnoty. 

5. Vlašské ořechy

Ze všech ořechů jsou vlašské ořechy největším zdrojem vitamínu B7. Obsahují 9,5 mikrogramů biotinu na porci.

6. Vepřové maso

Vepřová játra obsahují 45 mikrogramů biotinu na každých 100 gramů. Dobrým zdrojem biotinu jsou však také vepřové kotlety, které obsahují 3,8 mikrogramů biotinu na porci. 

7. Losos

Tři unce růžového lososa konzervovaného ve vodě obsahují 5 mikrogramů biotinu. To představuje 17 % vaší denní hodnoty. Losos je plný dalších zdravých živin a jednou z nich je vitamín B7.

8. Slunečnicová semínka

Šálek pražených slunečnicových semínek má asi 2,6 mikrogramů biotinu, což je více než kterákoli jiná semínka.

9. Houby

Houby mají vysoký obsah vitamínu B7. Přestože je stále obtížné otestovat přesné množství biotinu v houbách, má se za to, že porce může obsahovat až 10 % vaší denní hodnoty.

10. Sladké brambory

Jedna porce vařených sladkých brambor obsahuje 2,4 mikrogramů vitamínu H a 8 % vaší denní hodnoty biotinu.

WebMD Medical Reference Hodnotil(a) Dan Brennan, MD dne 30. listopadu 2020

Zdroje

ZDROJE: 

Biomedicína & Farmakoterapie: „Biotin pro diabetickou periferní neuropatii.“

Clinica Chimica Acta: „Biotinové interference: „Zanedbali jsme dopad na sérologické markery?“

Cutis: „Křehké nehty: reakce na každodenní doplňování biotinu.“

Food Science and Biotechnology: „Analýza biotinu v korejských reprezentativních potravinách a hodnocení dietního příjmu pro Korejce.“

Linus Pauling Institute: „Biotin.“

Mount Sinai: „Vitamin H (biotin).“

Roztroušená skleróza a související poruchy: „Vysoká dávka biotinu jako léčba progresivní roztroušené sklerózy.“

Národní institut zdraví: „Biotin.“

Oregon Health and Science University: „Přínosy biotinu pro trávicí systém.“

Poruchy kožního přívěsku: „Přehled použití biotinu pro vypadávání vlasů.“

USDA FoodData Central: „Banány, syrové.“

USDA FoodData Central: „MLÉKO SE SNÍŽENÝM TUKEM.“

Viva Health: „Vitamin B7 (biotin).“

Nejzdravější potraviny na světě: „Houby, shitake.“

I když si možná myslíte, že velbloudi se používají výhradně k přepravě, lidé v kulturách Blízkého východu, Asie a Afriky pijí velbloudí mléko po staletí. Ve skutečnosti je velmi žádaný.

Každý rok se po celém světě vyrobí asi 5,3 milionu tun materiálu, většinou pochází ze Somálska.

Na rozdíl od jiných druhů mléka má velbloudí mléko nízké hladiny cukru a cholesterolu a vysoké množství vitamínů a minerálů, jako jsou:

Draslík Žehlička Měď Hořčík Vitamín C Vápník

Výživové informace

Velbloudí mléko má vysoký obsah antioxidantů, které pomáhají předcházet poškození vašich buněk, které může vést k vážným onemocněním, jako je rakovina, cukrovka a srdeční choroby.

Má také vysoký obsah několika vitamínů a minerálů, včetně: 

Vitamín A vitamín B Vitamín C Vitamín D vitamín E Vápník Kalium

Obsahuje jeden šálek velbloudího mléka

107 kalorií 5,4 gramů bílkovin 4,6 gramů tuku 3 gramy nasycených tuků 11 gramů sacharidů 8 gramů cukru

Potenciální zdravotní přínosy velbloudího mléka

Velbloudí mléko je přírodní látka nejbližší lidskému mateřskému mléku. Stejně jako mateřské mléko chrání novorozence před různými zdravotními problémy, velbloudí mléko může poskytnout řadu zdravotních výhod, včetně: 

Bezpečnost před alergií na mléko. Pokud ho máte, velbloudí mléko by mohlo být bezpečnou alternativou. Je to pravděpodobně proto, že velbloudí mléko obsahuje jiný protein než jiné mléčné výrobky – takový, který nespouští imunitní odpověď. Velbloudí mléko může pomoci i s jinými potravinovými alergiemi u dětí. 

Nižší šance na cukrovku. Vědci studovali komunitu v Indii, která nemá nula případů cukrovky, a dospěli k závěru, že to bylo pravděpodobně kvůli pravidelné konzumaci velbloudího mléka. 

https://recenzeproduktu.top/removio/

Velbloudí mléko chrání před cukrovkou a zlepšuje její příznaky: 

Kontrola hladiny cukru v krvi Snížení hladiny cukru v krvi nalačno Snížení inzulínové rezistence Snížení cholesterolu

Potenciální rizika velbloudího mléka

Velbloudí mléko je velmi drahé. To může stát mezi 16 a 18 dolary za půllitr. Je to proto, že velbloudi produkují mnohem méně mléka než kráva.

Pokud si to koupíte, ujistěte se, že to, co dostanete, je pasterizované. Jinak riskujete, že vám z velbloudího mléka bude špatně.

Zdravé alternativy

Pokud máte alergii na mléko a hledáte alternativu, můžete zkusit:

Sójové mléko Mandlové mléko Ovesné mléko Rýžové mléko

Ujistěte se, že to, co si vyberete, je obohacené o vitamín D a vápník.

WebMD Medical Reference Zhodnotil(a) Dan Brennan, MD dne 17. prosince 2020

Zdroje

ZDROJE: 

Odbor zemědělství a ochrany spotřebitele: "Velbloudí mléko."

Asociace pro velbloudí mléko: „Věděli jste?“}

Výzkum diabetu a klinická praxe: "Nulová prevalence diabetu v komunitě Raica konzumující velbloudí mléko v severozápadním Rádžasthánu, Indie."

Elektronický lékař: „Výživové a terapeutické vlastnosti velbloudího mléka u dětí: Systematický přehled."

Doplňková a alternativní medicína založená na důkazech: "Velbloudí mléko jako potenciální terapie jako antioxidant u poruchy autistického spektra (ASD)."

Organizace OSN pro výživu a zemědělství: "III. Složení velbloudího mléka."

Organizace OSN pro výživu a zemědělství:" IV. Mléčné výrobky a jejich použití."

Imunologie a alergie: "Velbloudí mléko pro potravinové alergie u dětí."

International Journal of Endocrinology and Metabolism: "Velbloudí mléko má příznivé účinky na diabetes mellitus: Systematický přehled."

Rodina trojských koní USC: "Máte Velbloudí mléko?"

Fermentace je způsob konzervace určitých druhů potravin. Fermentované potraviny a nápoje jsou vyráběny řízeným růstem „dobrých“ bakterií, které uchovávají nutriční výhody potravin pro skladování.

V posledních letech zaznamenaly fermentované potraviny prudký nárůst popularity, zejména kvůli jejich zdravotním výhodám. 

Přečtěte si další články

SKP hostí Českou repre do 18 let

V tomto týdnu od 29.8.2021 do 5.9.2021 náš areál využívá Česká reprezentace do 18 let, která hraje v Jižních Čechách mezinárodní turnaj Václava Ježka. Celkem

Příměstské tábory v roce 2021

Od posledního turnusu prvního ročníku fotbalového příměstského tábora na SKP již uplynul rok, který byl poznamenán COVIDem a my jsme nevěděli, jestli bude vůbec možné

3. turnus příměstského tábora

Máme za sebou poslední týden příměstského tábora na SKP. Celý týden bylo krásné počasí a tak jsme se vyrazili koupat a ve středu jsme s