Proč jsou pro vás polyfenoly dobré? Existuje více než 500 jedinečných polyfenolů.

Proč jsou pro vás polyfenoly dobré? Existuje více než 500 jedinečných polyfenolů.

Souhrnně jsou tyto chemikálie známé jako fytochemikálie.

Polyfenoly lze dále rozdělit do následujících skupin:

  • Flavonoidy
  • Fenolové kyseliny
  • Stilbeny

Přečtěte si více a dozvíte se více o tom, jaké potraviny mají vysoké polyfenoly, a také o možných zdravotních výhodách jejich konzumace.

potraviny s vysokým polyfenolem

rostlinné potraviny, jako je zelenina a ovoce, mají tendenci být vysoký v polyfenolu.

Počet polyfenolů v jídle se může lišit v závislosti na tom, kde se potraviny pěstují, jak je chováno a transportováno, jak je zralé a jak se vaří nebo připravuje.

Níže viz některé z nejběžnějších zdrojů dietních polyfenolů:

potravinářské skupiny Některé hlavní zdroje polyfenolů polyfenolů ovoce pomeranče, jablka, hrozny, broskve, grapefruitová šťáva, třešně, borůvky, šťáva z jablku, maliny, brusinky, černé prsty, černé prsy, plumy , ostružiny, jahody, meruňky zelenina špenát, cibule, šalotky, brambory, černé a zelené olivy, hlavy artyčoku z glóbu, brokolice, brokolice, asparagus, mrk Celá zrna celozrnná pšenice, žito a ovesné mouky matice, semena, semena, a luštěniny Pečené sójové boby, černé fazole, bílé fazole, kaštany, lískové ořechy, pekanové, mandle, vlašské ořechy, lněné semeny pití Káva, čaj, červené víno tuky Tmavá čokoláda, panenský olivový olej, sezamový olej semen koření a koření kakaový prášek, kapary, šafrán, sušené oregano, dri Ed Rosemary, sójová omáčka, hřebíček, sušená máta máta, anýz, celer, sušená šalvěj, sušená kopí, sušená tymiána, sušená bazalka, kari, suchý zázvor, kmín, skořice

Mnoho zdravotních přínosů spojených s polyfenoly může souviset s jejich rolí antioxidantů. Antioxidanty jsou známé svou schopností bojovat proti poškození buněk.

polyfenoly mohou také ovlivnit geny a genovou expresi. Specifické geny člověka mohou také ovlivnit to, jak jejich tělo reaguje na určité typy polyfenolů. Polyfenoly mohou dokonce ovlivnit střevní bakterie.

Diabetes typu 2

Někteří vědci uvedli, že polyfenoly mohou snížit riziko diabetu typu 2. Polyfenoly mohou zvýšit citlivost na inzulín a také zpomalit https://recenzeproduktu.top/clean-vision/ rychlost, kterou tělo tráví a absorbuje cukr.

Podle jednoho přehledu může být pro snížení inzulínové rezistence zvláště prospěšný typ flavonoidu zvaného flavan-3-OLS. Stejný přehled také zjistil, že flavonoidy se zdají být typem polyfenolu nejčastěji spojeného s nižším rizikem diabetu 2. typu.

Analýza studií o příjmu flavonoidů a diabetu 2. typu dospěla k závěru, že lidé, kteří konzumovali nejvíce flavonoidů, měli nižší riziko rozvoje diabetu 2. typu než u těch, kteří vzali přinejmenším. Zdálo se také, že zvýšení příjmu flavonoidů je způsob, jak výrazně snížit riziko onemocnění.

Nezpracované kakao je bohatým zdrojem flavonoidů. Jeden přehled zjistil, že spotřeba kakaa významně snížila marker inzulínové rezistence.

Stojí za zmínku, že nezpracované kakao se velmi liší od čokolády v bonbónech nebo tradičních dezertch. Nezpracované kakao pochází přímo z kakaové rostliny bez přidaného cukru.

Studie u zvířat zkoumala účinek polyfenolů zeleného čaje na míry zánětu po cvičení.

krysy, které dostaly čajové polyfenoly, dokázaly udržet svou aktivitu déle než krysy, které neposkytly polyfenoly. Měli také výrazně nižší hladiny chemikálií, které signalizovaly zánět a poškození svalů v krvi.

lignany jsou třídou polyfenolů, které se vyskytují na jejich nejvyšší úrovni v panenském olivovém oleji, lněném semeni a celozrnné žitné mouce. Jedním ze způsobů, jak studovat příjem lignanu, je podívat se na úrovně lignanu v moči.

Ve studii dospělých ve Spojených státech vědci zjistili, že vyšší hladiny lignanu v moči byly spojeny s nižší úrovní měření zánětu. To by mohlo být důležité, protože dlouhodobý zánět byl spojen s určitými chorobami, jako jsou srdeční choroby a rakovina.

srdeční choroby

Přehled studií se zaměřil na dopad kakaových polyfenolů na rizikové faktory pro srdeční choroby. Vědci zjistili, že konzumace kakaa po dobu nejméně 2 týdnů vedla k významnému snížení krevního tlaku.

Zjistili také, že kakao významně snížilo LDL nebo „špatný“ cholesterol a zvýšila HDL nebo „dobrý“ cholesterol.

Příjem polyfenolu může také hrát roli v regulaci tělesné hmotnosti.

Jedna studie porovnávala příjem flavonoidů, třídy polyfenolů, s indexem tělesné hmotnosti (BMI) a obvodem pasu. Vědci zjistili, že vyšší příjem flavonoidů byl spojen s nižším obvodem BMI a pasu.

Tyto výsledky jsou významné, protože obezita je spojena s vyšším rizikem mnoha chronických onemocnění

rizika a vedlejší účinky

včetně potravin, které jsou bohaté na polyfenoly jako součást Zdravá strava je pro většinu lidí bezpečná. Lidé s alergiemi na potraviny nebo určitými zdravotními stavy však možná budou muset vyhnout určitým potravinám bohatým na polyfenol.

Zatímco polyfenoly se přirozeně vyskytují v mnoha rostlinných potravinách, mohou být přidány do některých potravin nebo extrahovány a použity k přípravě doplňků.

Přestože se zdá, že polyfenoly nabízejí mnoho výhod, nadměrné množství může mít nepříznivé účinky. Některé doplňky obsahují polyfenoly ve vyšších množstvích, než by se spotřebovalo ve zdravé stravě.

Článek o bezpečnosti polyfenolů uváděl, že vysoká dávka jednoho konkrétního polyfenolu způsobila poškození ledvin u myší. Stejný článek také popsal několik dalších studií na zvířatech, ve kterých polyfenoly vedly k vývoji nádoru a změnily produkci hormonů štítné žlázy.

Některé potraviny bohaté na polyfenol mohou také ovlivnit absorpci určitých živin, jako je tomu v případě čaje a železa z rostlinných potravin. Je známo, že grapefruitová šťáva interaguje s více léky a část této interakce může souviset s typem polyfenolu nalezeného v grapefruitové šťávě.

Takeaway

Celkově se zdá, že polyfenoly nabízejí mnoho slibných zdravotních výhod. Je však zapotřebí více výzkumu, než mohou být polyfenoly doporučeny v doplňkových dávkách.

Prozatím je nejlepší konzumovat polyfenoly v jejich přirozené formě rostlinných potravin. Středomořská strava je jedním stravovacím vzorem, který zahrnuje mnoho potravin, které jsou bohaté na polyfenoly.

Jako stranou je důležité si uvědomit, že potravinářské společnosti sponzorovaly mnoho studií potravin bohatých na polyfenol.

  • Výživa/strava

Lékařské zprávy dnes mají přísné pokyny pro získávání zdrojů a čerpá pouze z recenzovaných studií, akademických výzkumných institucí a lékařských časopisů a sdružení. Vyhýbáme se používání terciárních odkazů. V každém článku propojujeme primární zdroje – včetně studií, vědeckých odkazů a statistik – a také je uveďte v sekci zdrojů v dolní části našich článků. Další informace o tom, jak zajistíme, že náš obsah je přesný a aktuální, se můžete dozvědět čtením naší redakční zásady .

Contents

Přečtěte si další články

SKP hostí Českou repre do 18 let

V tomto týdnu od 29.8.2021 do 5.9.2021 náš areál využívá Česká reprezentace do 18 let, která hraje v Jižních Čechách mezinárodní turnaj Václava Ježka. Celkem

Příměstské tábory v roce 2021

Od posledního turnusu prvního ročníku fotbalového příměstského tábora na SKP již uplynul rok, který byl poznamenán COVIDem a my jsme nevěděli, jestli bude vůbec možné

3. turnus příměstského tábora

Máme za sebou poslední týden příměstského tábora na SKP. Celý týden bylo krásné počasí a tak jsme se vyrazili koupat a ve středu jsme s